Stall

Idag stannade jag hemma ifrån skola delvis för att försöka plugga, har ju så jävla mycket nu de kommande veckorna. Hatar skolan. Vill bara spy på den. Om några veckor får jag dock tillbaka mina lediga fredagar, det är ganska trevligt i alla fall. VILL BARA TA STUDENTEN OCH ALDRIG BEHÖVA GÅ TILL HVITFELDTSKA IGEN!
Det har varit så mycket strul i de stallet min lillebror har sin lilla ponny i, så vi ska byta. Vi vad och kollade på en stallplats idag, TJENA! Så himla fräscht och fint. Där ska vi ha hästen! Mamma tackade ja direkt, haha!
Som sagt så letar jag efter en foderhäst. Jag hittade en fyra-åring igår, riktigt fin. Korsning mellan paint och arabiskt fullblod. Mailade till henne igår kväll, hon har fortfarande inte svarat...
men när vi var och kollade på den nya stallplatsen stod det en sjukt fin grå-skimmel i en hage. Jag blev lite småkär sådär.. haha.
Vi pratade med stallägaren och hon nämnde att ägaren till den hästen jag hade sett behövde lite hjälp.
Det är ett halvblod på 6 år, 178 cm hög och har gått fälttävlan (glömde kolla om det var ett sto eller en valack, HAHAH). Ska bara prata med ägaren med.
Vid stallet var det sjukt fina skogsvägar, sommarhagar osv.
Jag blev förälskad i stallet. Det luktade knappt häst. Hahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0